A {black} 100+04">Obowiązki linii lotniczych w razie opóźnienia
A {black} 100+04">Obowiązki linii lotniczych w razie opóźnienia
Gdy samolot nie odleciał o czasie, linie lotnicze powinny zapewnić bezpłatne posiłki i napoje, umożliwić kontakt telefoniczny lub emailowy z rodziną. Opóźnienie musi jednak wynieść minimum 2 godziny. Powód opóźnienia nie jest tutaj istotny. Tak wynika z unijnego rozporządzenia 26004. Gdy opóźnienie przekracza 5 godzin, ma się nawet prawo do zwrotu pełnych kosztów biletu. Jednak na rekompensatę nie ma co liczyć, gdy opóźnienie jest niezależne od przewoźnika, np. z powodu fatalnej pogody, alarmu bombowego itp. Gdy linia łamie te zasady, trzeba wnieść reklamację do przewoźnika, a potem skargę do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. kos